فناوری

درباره فناوری روز

فناوری

درباره فناوری روز

پروژه اینترنت جهانی

يكشنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۹۷، ۱۲:۳۷ ب.ظ

 چین امیدوار است تا سال 2026، اینترنت جهانی رایگان ارائه دهد

یک شرکت فناوری اینترنت چینی برنامه‌ای را برای ارائه اینترنت ماهواره‌ای رایگان تا سال ۲۰۲۶ اعلام کرده‌است و به شرکت‌هایی مانند SpaceX ،  فیس بوک و گوگل در ماموریتی برای اجرای خدمات اینترنتی جهانی ملحق شده‌است.


Global internet connection.
شرکت LinkSure Network که مقر آن در شانگهای قرار دارد در اوایل این هفته اولین ماهواره خود را  رونمایی کرد تا اطمینان حاصل کند که همه در جهان می‌توانند به اینترنت رایگان دسترسی داشته باشند

این طرح که "سیستم صورت فلکی Swarm" نامیده می‌شود، ۲۷۲ ماهواره که در مدار و ارتفاع مختلف قرار دارند را مشاهده خواهد کرد تا کل دنیا را پوشش دهد.

اولین ماهواره، "LinkSure شماره یک"، در سال ۲۰۱۹ از مرکز پرتاب ماهواره Jiuquan به عنوان بخشی از بار مفید و موثر بر روی عرشه یکی از موشک های چینی ماه مارس آغاز به پرتاب در شمال غرب چین خواهد شد.

ده ماهواره دیگر تا سال ۲۰۲۰ به مدار فرستاده خواهند شد

این اخبار در چین در وب سایت رسانه‌های اجتماعی Weibo ، پخش شد و بسیاری از شهروندان اینترنتی چینی را به هیجان آورد.

یکی از کاربران Weibo نوشت: " من خیلی خوشحالم که بدون درخواست یک گذرواژه وای فای، بیرون می‌روم."

یک کاربر Weibo دیگر به شوخی در مورد اینکه آیا سرویس آینده بالای سانسور چینی خواهد بود یا نه، پرسید: "آیا می‌توانیم از توییتر با این ارتباط وای فای استفاده کنیم؟ "

با توجه به وب سایت شرکتشان ، LinkSure در حال حاضر بیش از ۹۰۰ میلیون کاربر را در سراسر جهان ، عمدتاً از طریق کاربرد آن یعنی کلید اصلی WiFi، که به کاربران امکان اتصال به نقاط حساس Wi - Fi بدون استفاده از جزییات ورود به سیستم را می‌دهد ، ارایه می‌دهد.

 LinkSure گفت هنگامی که این طرح عملیاتی شود ، این گروه از ماهواره دسترسی به اینترنت را به مناطقی که  برای خدمات دشوار بوده‌اند، فراهم خواهد کرد.

براساس گزارشی از سازمان ملل در سال ۲۰۱۷، حدود ۳.۹ میلیارد نفر هنوز قادر به دسترسی به اینترنت نیستند.

اطلاعات حاصل از مجمع جهانی اقتصاد حاکی از آن است که این مساله عمدتاً به دلیل محدودیت‌های زیرساخت در مناطق دور افتاده و مسائل مربوط به هزینه‌های فردی در کشورهای جهان سوم است.

در حالی که شرکت‌های بزرگ مانند   SpaceX ، فیس بوک و گوگل همگی از طرح‌هایی برای ارائه خدمات اینترنت ماهواره‌ای جهانی تا اواسط ۲۰۲۰ پرده‌برداری کردند که به تامین دسترسی به ایننترنت مناطق دورافتاده با هزینه پایین کمک خواهد کرد، تعهد LinkSure's به ارائه خدمات رایگان در این مقیاس، مقرون به صرفه است.

وانگ جینگین، مدیر اجرایی شبکه LinkSure در پرده‌برداری از ماهواره ، گفت : " نقاط زیادی در جهان وجود دارد که  از طریق اینترنت کشف شده‌اند."

زمین حوضه های زیادی مثل اقیانوس یا صحرا دارد، جایی که زیرساخت اینترنت را نمی‌توان ساخت ، بنابراین ما ایده توسعه چنین ماهواره‌هایی را داریم."

او گفت که این شرکت حداقل ۳ میلیارد یوآن (NZ۶۳۰ میلیون دلار) در این برنامه سرمایه‌گذاری خواهد کرد و علی‌رغم دسترسی رایگان به مردم برای آزادی ، این شرکت مطمئن است که این پروژه می‌تواند از طریق شراکت و برنامه‌های جدید خود آن را بپردازد. دیدگاه خانم وانگ توسط هوانگ زیچنگ ، کارشناس فناوری هوافضا ، مورد تأیید قرار گرفت

آقای هوانگ به مجری رسانه دولتی چین CCTV گفت : " برنامه‌های فضایی خطرات بالایی دارند و به سرمایه‌گذاری بزرگ نیاز دارند."

برنامه‌هایی که شما می‌توانید در سه‌ تا پنج سال آینده ببینید خیلی کم است . بنابراین صبر بسیار مهم است .

برنامه LinkSure's با افزایش علاقه رو به رشد و توسعه در فناوری ماهواره‌ای ، از جمله اعلام ماه گذشته طرحی برای پرتاب ماهواره به عنوان "ماه‌ها مصنوعی" که می‌تواند چراغ‌های شهر را تا سال ۲۰۲۰ جایگزین کند ، ترکیب می‌شود. پکن همچنین حرکت‌هایی را برای افزایش اتصال دیجیتالی جهانی انجام داده‌است و به دنبال ایجاد یک " جاده ابریشم دیجیتال " به عنوان بخشی از طرح بحث‌برانگیز یک جاده است .

طرح جاده ابریشم دیجیتال برای کمک به صادرات "زیرساخت‌های اقتصادی دیجیتال" به منظور کمک به "توسعه زیرساخت‌های اقتصادی دیجیتال" طراحی شده‌است که به توانایی تکنولوژیکی چینی برای جهانی شدن کمک می‌کند. در نیوزیلند، برنامه Telco Spark برای استفاده از تجهیزات Huawei در راه اندازی شبکه 5G موجب نگرانی های امنیتی ملی شد ، و در نتیجه اداره امنیت ارتباطات دولتی این پیشنهاد را لغو کرد. با این حال ، اندرو بواتر، معاون مدیرعامل Huawei اعلام کرد که  این شرکت هیچ نظری درباره خطرات وجود ندارد و این  تصمیم می تواند  بر اعتبار شرکت تأثیر بگذارد.

منبع

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۱۱/۱۴
میلاد احمدی

پروژه اینترنت جهانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی