لامبورگینی هاراکن
شنبه, ۱۳ بهمن ۱۳۹۷، ۱۰:۱۳ ب.ظ

لامبورگینی جدید هاراکن که جایگزین گالاردو 10 ساله می شود به لطف نوع جدیدی از کربن فیبری و ساختار آلومینیومی زمینه ساخت تکنولوژی جدیدی را فراهم کرده است .
این شیوه جدید در نسل بعدی Audi R8 دیده خواهد شد گمان می رود که Audi Q7 اولین کاندیدای ساخت کربن فیبری باشد
لامبورگینی هاراکن با قدرت و کارایی بیشتر یک فضای داخلی جدید با کیفیت بالا ، ظاهر جدید و آنچه شرکت به عنوان " فناوری نوین" توصیف میکند را تجدید می کند
به نظر می رسد که بسیاری از این مشخصات به انتقاد اصلی از گالاردو در مقایسه با رقبای قدرتمند تر ، مدرن و با کیفیت بالاتر مانند Ferrari 458 می پردازد
هاراکن که در نمایشگاه موتور ژنو دیده می شود با موتور جدید 602 اسب بخار با قدرت 5.2 لیتری طراحی شده است که هر چهار چرخ را از طریق یک جعبهدنده انتقال دوگانه هفت سرعته هدایت می کند کار می کند. 75 درصد از 413 هزار فوت از 1000 دور در دقیقه نتیجه قابل توجهی نیست وزن خشک 1422 به این معنی است که 2.33 کیلوگرم اسب بخار وزن دارد . اقتصاد در نسخه اتوماتیک گالاردو 560 از 19.2 به 22.6 بهبود یافته است در حالی که مقدار کربن از 351 گرم بر کیلومتر به 290 گرم بر کیلومتر کاهش یافته است هاراکن در نیمه دوم سال جاری در حدود 188000 پوند هزینه خواهد داشت و دارای یک فایروال عقب و تونل مرکزی است که از یک قالب کربن فیبری ایجاد شده است بقیه ساختار از جمله فریم جلو و عقب ، جدار جلو ، اعضای تعلیق از آلومینیوم شاخته شده اند شکل قالب کربن به صورت آلومینیومی به بقیه ساختار متصل شده است
هکنبرگ رئیس فنی Audi گفت : که ساختار جدید بیش از 50 درصد محکم تر از فضای آلومینیومی گالاردو و حدود 10 درصد سبک تر است و همچنین گفت که مزیت واقعی استفاده از کربن فیبری در ساختار وسیله نقلیه ، استفاده از آن در ساختارهای " یکپارچه " مانند دیواره و تونل مرکزی است . او این ساخت را به عنوان " ستون فقرات" ماشین و بخشی از سازه توصیف کرد که بیشترین تاثیر را بر سفتی بدن کلی داشت .
از آنجا که دیواره و تونل مرکزی در یک قطعه ساخته میشوند، هزینههای ساختوساز با استفاده از صفحات فولادی و ورقههای فولادی قراردادی، رقابت می کنند. هکنبرگ گفت ساخت ستون فقرات هاراکن در حدود ۳۰ دقیقه طول میکشد.
با وجود افزایش استفاده از مواد سبکوزن در ساخت آن، وزن خشک هاراکن در واقع نسبت به گالاردو تا ۱۴۲۲ کیلوگرم افزایشیافته است. این به احتمال زیاد به مقدار زیادی از تکنولوژی داخلی و پویا مربوطاست که اضافه شدهاست هاراکن که آنچه ادعای لامبورگینی است ترکیبی از "عملکرد مطلق با رفتار آسان به رانندگی در جاده ها " و "پایان جهت گیری مجلل و تفریحی" است.